elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Fredag!

Publicerad 2013-01-11 14:53:15 i

Idag har det blivit träning av hundarna med Jenniefer. Lydnad med Nelly där vi fokuserade på fria följet, rutan o vittringen. Just nu kämpar vi bara på att Nelly ska ha en bra attityd o motivation på lydnadsplan. Hade bra attityd redan från start så körde bara ett kort lyckat pass.
Rusa fick träna lite agility med fokus på slalomet. Hon börjar fatta det där nu o har inga bågar kvar längre. Har kört med bågslalom på henne sen hon var liten. Funkade super bra på Nelly så hoppas det kommer funka lika bra på Rusa.
Efter träningen så gick vi en runda med alla hundarna. Då fick även Turbo följa med, vågar inte riktigt träna honom på agility än eftersom han har blivit halt efter varje gång.

Snart ska jag träna Fighter, blir nog longering med inspänningarna på schemat ikväll ! Han har allt blivit lite rund om magen sen vintervilan ;) så den kulan ska vi försöka få bort ! Han har verkligen blivit super duktig på longeringen, bråkar inte nånting utan gör precis vad han ska. Snabb på hovarna o lyssnar på vad jag säger, precis som jag ville ha det :)

Senare ikväll blir det film med bästa vännerna, Malin o Ewe. Frukt o vatten till ;) nja.. Vi ska försöka vara lite nyttiga! Hundarna får nog lyxa till det med varsitt märgben :)

Underbara Fredag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-15 21:13:45

Snygga bilder

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela