elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Agilitytävling o veterinärbesök

Publicerad 2013-06-14 13:16:00 i Allmänt

Förra helgen var jag på agility tävling i Halmstad med hundarna där Rusa och Nelly startade.
Rusa plockade pinne i hopp klass2 och Nelly plockade tredje pinnen i agilityklass 1 så nu får hon äntligen flytta upp till klass 2!
Dom andra loppen gick oxå bra, men blev disk eller något annat fel, men känslan var bra o det är ju det viktigaste;) Hundarna var på topp men tyvärr inte matte..
En väldigt trevlig arrangerad tävling, även om det blev lite krabb på klass 1 banan båda dagarna så tänker jag ändå åka dit fler gånger ! :)


Förra fredagen så upptäckte jag att Nelly hade en tand som gått av o splittrats. Ringde veterinären o fick en tid i onsdags så att dom kunde operera bort den. Eftersom det var den stora tanden långt in på höger sida så blev det ju ett litet jobbigare ingrepp eftersom det tydligen var tre rötter till den där tanden. Men allting gick bra o han sydde ihop hålet som blev efter tanden. Dom stygnen ska trilla bort av sig själv om ca två veckor, fram tills dess så skulle hon inte bita eller äta på hårda saker, ifall det skulle bli någon infektion då det kan komma in smuts i hålet. Så nu blir det ingen ordentlig träning på ett tag.
Funderar på om det kan vara den onda tanden som har ställt till det för Nelly ett tag, hon har ju varit lite konstigt med att inte vilja träna lika mycket som hon har velat förut.. Men det får vi se!
Vi har haft lite otur nu, först kastreringen, sen ormbetet o nu tanden. Men nu måste det vända så att vi kommer ut på både lydnads o brukstävlingar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela