elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Uppdatering o My Dog

Publicerad 2013-01-03 20:59:06 i Allmänt

Fighter fick ett hårt träningspass i söndags!
"Dressyr" i ridhuset med Annie som tränare. Kunde inte annat än att bli jobbigt ju ;) Var riktigt tufft o jobbigt i början då varken jag eller Fighter är i form efter vilan. Men i slutet fick vi till det rätt bra :)

I måndags på nyår gav sig jag o Jenniefer ut på långpromenad med hundarna för att få dom riktigt trötta så att dom sover genom tolvslaget då det smälls som mest. Efter det blev det spår med Nelly o Rusa o båda hundarna spårade riktigt bra. Efter att ha vilat lite så trodde jag dom skulle vara mer ringrostiga. Kändes riktigt skönt att få till ett bra spår med Nelly då hon var lite märklig innan vilan, spårade inte ordentligt eller "låtsades att hon var på spåret".
Men som sagt skönt att äntligen få lite bonus ! :)
Rusa spårar än så länge som en klocka, har inte lagt in speciellt svåra vinklar osv då jag inte tycker att jag underhållit spåret särskilt mycket med henne. Men det ska det bli ändring på nu, ska bli roligt att få utmana henne lite.
Rusa o Nelly sov sig igenom hela nyår sen, inte ett dugg berörda av allt smällande. Skönt! Med tanke på att Turbo är livrädd för smällare o raketer o alltid får gå på lugnande runt jul o nyår. Så hoppas jag innerligt att jag slipper fler ljudrädda hundar nu!

För tillfället är jag i Göteborg på My Dog o ställer ut Nelly o Rusa!
Super kul!
Rusa vann 1:pris Excellent idag, hon uppförde sig jätte bra. Lite osäker på bordet dock, men har blivit såå mycket bättre än innan. Märks att hon har mognat mycket o vet vad det "handlar om". Hon tycker det är roligt att visa upp sig nu :)
Nelly fick ett 2:pris, very good. Hon skulle promt envisas med att sätta sig ner hela tiden ;) Lite besviken då jag tycker hon förtjänar bättre. Men tyvärr inte många domare som gillar henne, hon är helt enkelt ingen "utställningskelpie" utan har mer sportig modell till skillnad mot utställningsvarianten som är mer fyrkantig. Jag gillar Nelly o hennes utseende, det är viktigast ;)
Har redan shoppat loss på mässan! Ett par byxor, ett halsband till Rusa o en liten liten pytteliten rosa apportbock som jag ska ha på bilnyckeln. Imon blir det mer utställning o mer shopping! Spännande!

O ett stort Tack till Malin som hjälper mig att passa Turbo dessa dagarna! O ett Tack till Annie oxå, som går långrunda med honom när Malin jobbar ! Ni är guld värda ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela