elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Söndag

Publicerad 2013-01-15 10:00:45 i Allmänt

Bara hundträning på söndagar framöver!
Jag o Nelly har börjat en kurs hos försvarsmakten, tanken är att Nelly ska bli tjänstehund. Bara andra gången vi var där, så Nelly klarade anlagsprovet o är nu redo att börja utbilda. Ska bli jätte kul!

Så sex timmar ska spenderas där varje söndag, sen så har agilityträningen börjat i ridhuset Silverhallen med, även den på söndagar. Eftersom vi bara har en timme o 45 min på oss o träna där inne så är tanken att ta Nelly o Rusa varannan gång så kan man fokusera på en hund i taget.
Denna gången var det Nellys tur o det gick jätte bra, lite ringrostiga både hon o jag. Men hon var supertaggad! Inte kunde man märka på henne att hon varit på sex timmars kurs tidigare ;)

Nu måste jag skynda iväg! Ska klippa Simba idag, en herre med väldigt mycket humör! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela