elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Hoppträning

Publicerad 2013-01-28 11:46:10 i

Hopptränade med Fighter i ridhuset förra veckan. Gick över förväntan o gud vad kul han tyckte det var! Något som jag hoppas vi ska kunna göra en gång varje vecka :) Min kompis Evelina var med som tränare o stöd ;) så roligt nu när hon oxå har skaffat ridhuskort så att vi kan ses där ofta o rida tillsammans o hjälpa varandra. Hon hoppar mycket med sin häst så hon vet hur allt går till. Nu känns det faktiskt inte så långt bort att jag o fighter Nån Gång kan ut o tävla på hoppbanorna! :)

Blev även två st dressyrpass i ridhuset förra veckan. Han går riktigt bra nu! Min syster fick rida honom och han gick jätte fint. Nästan så att hon blev lite sugen på att tävla honom i dressyr ;) o då ska ni veta att hon är väldigt kräsen ;) det han fortfarande har svårt för är galoppfattningarna o att fortsätta gå i form i galoppen. Men hoppas att det kommer så småningom. Med tanke på att han inte ens kunde galoppera i ridhuset förr så är det redan en stor skillnad! Han har även fortfarande lite svårt att hålla balansen. Men lite i sänder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela