elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

År 2014

Publicerad 2015-01-05 23:57:51 i Allmänt

År 2014 har varit ett fruktansvärt jobbigt år då det började med att jag fick låta min bästa vän, min första hund Turbo somna in. Han drabbades av magomvridning o trots operation o mycket eftervård så ville hans kropp o organ inte fortsätta fungera. 
Efter detta så fortsatte oturen... Rusa trillade ner från sängen o skadade sitt ben. Nellys rygg blev bara sämre o sämre, tillslut började hon halta med jämna mellanrum o ingen veterinär eller ortoped kunde hitta något fel på henne. 
Så blev inget tävlings år för någon av hundarna som jag hade hoppats på.. 

Men till slut vänder oturen o det känns som att det går åt rätt håll. 
Rusa blev ju år 2013 direkt kvalificerad till Crufts i England, o självklart hade vi bestämt att vi skulle dit. Så i mars begav vi oss till London för att ställa henne. En resa som jag inte ångrar (trots mycket besvär med bokning o resa med hund) o som jag aldrig kommer glömma!

Rusa o Vinna visade även framfötterna på lite utställningar i Sverige. Vinna har fått sitt första cert o Rusa blev 3:e vinstrikaste tiken i Sverige på papillonringens ToppTio lista. 

Jag har dessutom fått mitt kennelnamn godkänt! Willmera's kennel. Vi åkte iväg till Stockholm o parade Rusa, tyvärr visade det sig att hon var tom så det blev inga valpar. 

Jag har varit på semester en vecka i Kroatien (utan hundar ;) ) med familjen o några till bekanta. En jätte trevlig vecka där jag passade på att njuta av solen o värmen ! 

Sen hämtade jag hem en ny familjemedlem, en dobermann valp vid namn Dobforsport Antic som jag bestämde skulle kallas för Tikka. 
Tanken är att hon ska användas till IPO, lydnad o bruks. O allt annat galet vi kan komma på ;) En hund som bara överraskar mig positivt dag för dag :) 

Jag o Nelly har haft vårt första övningsår med hemvärnet, vilket var mycket positivt o roligt att se hur mycket min lilla hund kan jobba utan att ge upp :) 

O vi hittade äntligen "felet" på Nellys rygg. Det visade sig att hon hade ont i en tå oxå. Kanske tån som började hela den här resan? Ingen som kan svara på det. Men Nelly tränar iaf på vattenlöpband en gång i veckan nu o hon blir bara bättre o starkare för varje gång! Vågar äntligen hoppas att vi är på rätt väg :) 
 

Så nu ser jag fram emot 2015 o hoppas på ett mycket bättre år! Med mycket träningar o tävlingar. Men framför allt hoppas jag att mina hundar får vara friska! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela