elimag.blogg.se

En blogg om mina hundar, min häst och mitt jobb.

Lydnadsträning & Kennelnamn!

Publicerad 2014-06-02 23:03:07 i Allmänt

Igår så blev det lite lydnadsträning på klubben med Ellinor! Tanken var först att träna agility men eftersom dom höll på att förbereda för tävling så ville vi inte störa ;) har börjat leka in lite moment med Vinna o måste säga att jag tycker verkligen hon gör framsteg! Vi tränade, fortgående, inkallningar, sitt kvar, ligg kvar, apportering. Tanken var att vi skulle träna på hopp över hinder oxå, men eftersom den lilla tjejen har väldigt svårt med att sitta kvar när det står ett hinder framför henne så fick det bli stadga tränande på sitt kvar istället ;) Nelly har börjat bli bättre i sin rygg nu o har inte haltat på väldigt länge! O det måste vara ett gott tecken. Vi klickertränade lite på planen just för att få upp glädjen o attityden igen. Avslutade när det gick som bäst. 


Har fått mitt kennelnamn godkänt nu! 
Det blev WillMera's kennel. 
Håller på att fixa en hemsida, den är inte helt klar men kommer att fylla på mer efter hand :) Gå in o kika! 

www.willmeraskennel.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela